Den hatten är alldeles för stor Kim Fors

Jag läste på Ladies Edition att Kim Fors är irriterad på Malin Dalbjer, Karolina Vidar och Frida Stenwall. Anledningen är att de uttalat sig i media om den nya bollen. Kim tycker att spelarna borde kontakta henne först innan de uttalade sig, och menar att det är hon som är talesman för daminnebandy i Sverige. Oj, hoppsan. Var det någon som visste att det var förbjudet att uttala sig om den nya bollen? Inte jag i alla fall. Vilka andra frågor får man inte tala med media om, utan att stämma av med Kim först?

Den hatten är alldeles för stor Kim Fors och det 'är framförallt fullständigt orimligt att lägga det ansvaret på spelarna. Om du har ambitionen att ha den stora hatten på dig, ja då följer också ett nästan orimligt ansvar. Ingen kan ha ensamrätt till att representera daminnebandyn. Det kommer inte att vara till gagn för någon.

Kim tycker också att det är "fullkomligt oprofessionellt" av spelarna. Men herregud, vi pratar om glada amatörer. Det finns inga mediatränade proffs inom daminnebandyn, även om dessa tre säkert tillhör kategorin av spelare som får sina kostnader täckta, och kanske t.o.m. något symboliskt utöver detta. Jag hoppas däremot att Kim i sin roll på SEI, har agerat så professionellt att det finns en avhoppsklasul i sponsoravtalet, om det skulle via sig att bollen inte håller måttet. Jag hoppas också att hon är tillräckligt profesionell för att skilja på sponsring och välgörenhet. Sponsring handlar om ett givande och ett tagande av två parter. Jag är helt övertygad om att hennes motpart på andra sidan förhandlingsbordet Jan-Inge Forsberg, grundare och vd i Zone, numera även Unihoc, grundare av Pixbo Wallenstam, ordförande i Pixbo Wallenstam, f.d. styrelsemedlem i SEI samt stor sponsor till bl.a. Dalen, Balrog och Pixbo, inte gör detta av välgörenhet utan för att han hoppas på en ökad produktexponering, ökad försäljning, m.m.

Jag känner inte Kim och vet inte vad hon har för ambitioner och tankar om daminnebandyns framtid. Jag beundrar alla som vill driva daminnebandyns frågor och jag har full respekt för all den tid och möda som hon med all säkerhet lägger ner. Hon frågade sig "vem vill jobba med gnälliga damspelare nu". Det är kanske lite lågt att byta ut ett ord mot ett namn i det uttalandet men får man be om lite eftertänksamhet och ödmjukhet tack.

På tal om den nya bollen, så känner jag igen kritiken. Kan väl dessutom lägga till att bollarna går sönder lättare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0