Stor underhållning i Tibblehallen

Nyss hemkommen från matchen är jag fortfarande upprymd. Underhållning på hög nivå kan man väl säga. CTFC är helt otroliga i år. Vinst över AIK i en, som vanligt med CTFC, lite märklig match. Det finns innebandyspelare, det finns tuffa innebandyspelare och så finns det tuffa, kaxiga innebandyspelare som gör lite dumma saker. Så kan man väl sammanfatta första halva av matchen...

Annars är det inte så mycket att kommentera eftersom alla sett matchen i TV. Var det någon som såg Kim NIlsson förresten? Sveriges största innebandytalang som är i princip osynlig i AIK. Så synd egentligen, men jag tror inte AIK's lite väl styrda spel passar honom. Jag är helt övertygad att han hade utvecklats betydligt mer i CTFC. Se på de talanger som Binge fångar upp, ger förtroende, och utvecklar. Rasmus Sundstedt gjorde helt rätt som valde CTFC före AIK. Han kommer att bli vår nästa storstjärna. Eller kommer och kommer, han är redan i landslagsklass om du frågar mig. Och då spelade han ändå inte på sin ordinarie plats på backen. Coaching à la Binge kallas det för.

Jag måste passa på att ge lite cred till hela CTFC. Föreningen har flyttat fram sina positioner rejält på flera olika plan. Givetvis innebandymässigt, men även organisatoriskt, marknads- och arrangemangsmässigt. Jag förstår att företaget Caperio nyligen valde att vara med som huvudsponsor i fem år till. Man har tagit det där klivet som säkerställer att man finns kvar i Eliten många år framåt.  Även cred till samarbetsföreningen TFC som har funnit sin egen position i innebandytäby och som känns stabilare än någonsin. Jodå, numera är vi de bästa av vänner. Det har väl i ärlighetens namn inte alltid varit så men det känns otroligt bra att samarbetsklimatet numera är gott. Annars skulle man nog kunna skriva en bok eller två om alla turer bakom kulisserna i innebandytäby, men jag tror faktiskt inte att någon skulle vara så intresserad längre.

Jag stötte på lite lokala kändisar också. Kommunstyrelsens ordförande Leif Gripestam var där och solade sig i innebandyglansen. Jag hann inte mer än hälsa förrän han tog upp frågan om de nya sporthallarna i Täby. Det gäller att förekomma insåg han säkert. Han nämnde att det är lite problem med parkeringsmöjligheterna utanför Micronic där "innebandyhallen" ska byggas, men att det säkert ska lösa sig. Passade på att hälsa på Homar Kadir också, verksamhetschef för kultur och fritid. Jag har hört hans namn många gånger men aldrig träffat honom förrut. Även Mats Bergström, chef för Idrotts- och föreningsservice, var där och jag berättade för honom att vi har ett nytt förslag på fördelningsprinciper för halltider mellan föreningarna. Han såg lite skeptisk ut så det gäller nog att ligga på om vi ska få någon förändringen på den fronten. Det råder brist på halltider i kommunen. Någon som känner igen sig? Nu när det råder brist så anser jag att det finns ett enkelt sätt att undvika konflikter mellan föreningarna. 1) skapa ett enkelt regelverk för hur tiderna fördelas, 2) agera med 100% öppenhet i alla fördelningar. Historiken i kommunen är att varken 1) eller 2) har funnits och konflikten mellan föreningarna har bara blivit större för varje år. Och eftersom det är vi som växer mest av alla så betraktar en del oss som lite av "bad boy" i sammanhanget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0