Dalen är största positiva överaskningen i år

Hatten av för Dalen. De har presterat bättre än vad alla förvänat sig, inklusive jag själv. Med förlusten av Isabell Krantz och ett antal andra rutinerade spelare var jag helt övertygad om att det skulle bli jobbigt för Dalen. Istället fick man in Moa Schilström och Emma Hellberg från RIG och U19. Jag har sett framförallt Moa en del tidigare och visst har det varit en talang, även om det främsta vapnet varit en hög energinivå och mycket kämpa. Att hon skullle inledda med 18 p på 10 matcher och en hög profil rakt igenom är stort. Vilken elitseriedebut! Hon har visat att hon utvecklats till en riktig klasspelare och jag måste ge RIG en stor portion credit för det.

Efter två inledande förluster mot Rönnby och Huddinge, och därefter oavgjort mot Västerås så har Dalen radat upp vinster bl.a. mot både IKSU och Balrog som imponerar. Även om det varit stora förluster i skottstatistiken och spelmässigt underläge. Men Örjan har lärt tjejerna att spela grisinnebandy (Örjans egna ord) och det räcker tydligen väldigt långt.

Det är stökigt i ledarstaben och mängder av artiklar kring lagledarnas avhopp pga missnöje med Örjan. Jag känner inte Örjan alls men i Tibblehallen kommer man ganska nära spelarbänken och det var intressant att sitta 1 meter bakom Dalens bås när vi mötte Dalen i fjol. Det var många riktigt tuffa och nedsättande kommentarer från Örjan men också mycket kärlek när det gick bra. Alla har olika ledarstilar och Örjans stil känner de flesta till och kan knappast kommit som en överaskning för någon i Dalen. Vi kan väl alltid hoppas att det påverkar dem negativt på kort sikt, dvs nu till helgen - speciellt på söndag :-)

Som vanligt är jag optimist inför helgen. Tjejerna flyger (säsongens lyxresa) upp redan på lördag och passar på att titta på Dalen - Västerås. Precis som alltid är vi skade- och sjukdrabbade. Just nu räknar jag till ca 10 st som är mer eller mindre sjuka/skadade. Trots allt så åker vi upp med 18 spelare och lokalt så ansluter vår egen RIG'are Jenny Gustafsson. Söndag 14.00 sitter jag bänkad framför Live Update...

Steg 2 i Lunarstorm cup till helgen. Först ut är våra F94 som vill upprepa finalplatsen från i fjol. Nästa helg är det dags för F93, F95 och P95. I fjol hade vi alla tre tjejlagen i finalspel och vi har en realistisk chans att upprepa bedriften i år. P95 har vuxit efterhand och har också en chans att ta sig vidare även om konkurrensen är stentuff. Vårt formstarkaste lag just nu är P94 men tyvärr missade de redan i steg 1. Det finns nog någon match de gärna hade spelat om från första omgången. i P93 är Täby representerade i form av Täby FC så visst sjutton är Täby med på innebandykartan på ungdomssidan. Bäst av alla tror jag lite försynt...

På söndag hoppas jag hinna med CTFC- Umeå City Live i Tibble. Sanslöst formstarka CTFC! LIlla C har simskola strax intill och det brukar gå att kombinera.

I dag kommer min mamma "stor-stora A" på besök i några dagar. Framförallt Lilla C och Lilla J är förväntansfulla och det ska bli riktigt kul att ta hand om henne ett tag, eller att hon tar hand om oss, jag vet inte vilket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0