Inför matchen mot Rönnby

På fredag möter vi Rönnby hemma i Tibblehallen. Jag var lite överaskad över att de gick så starkt i början på säsongen. Vi mötte dem i en träningsmatch under försäsong som resulterade i en uddamålsförlust men jag var inte alls imponerad. En konstig match där de ofta låg kvar med sin toppforward när vi anföll. Lite som att spela powerplay med en Indian bakom sig hela tiden. Vi slarvade en hel del i anfall och uppspel och åkte på flera spelvändningar som blev livsfarliga med den extra Indianen. Men Rönnby hade otroligt svårt att bygga upp egna anfall bakifrån. Redan då var Sanna Tuominen riktigt, riktigt bra och hon har öst in poäng sedan dess. Nu sedan hon blev skadad så har resultaten gått bakåt och jag tror faktiskt att hennes frånvaro är en stor anledning till detta.

Vi har väl också gått lite upp och ner så här långt. Vi inledde riktigt dåligt men jobbade oss tillbaka efterhand. I matcherna mot Balrog och Dalen så känns det som att vi inte är riktigt 100% på topp ändå. Men i matchen mot Pixbo så vann vi samma typ av match efter att ha visat ett riktigt fighterhjärta. Man kan alltid tappa matcher med lite oflyt, men sett över en hel säsong så är de små marginalerna inte några tilfälligheter. Man får den tur som man förtjänar kan man väl säga.

Jag vet att vi vinner mot Rönnby och att vi både spelar bra och visar rätt inställning.

Dessutom ska vi tacka av Magnus Westerberg, icke att förglömma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0