Jag förstår inte hur Balrog tänker

Balrog har sagt att man tycker det är för många Stockholmslag i Elitserien. Två räcker! Efter dagens match mot Huddinge förstår jag inte vad som är problemet. Över 500 pers på läktaren, derbystämmning och en bra kamp. Kan det bli bättre? Visserligen flest Huddingesupportrar, men de har åtminstone betalt inträde... Vi var dessutom säkert 40-50 st från Täby som hade tagit oss de knappa 4 milen till Botkyrka.

Matchen var av karaktären "intressant". Balrog hade full kontroll under två perioder och Huddinge såg ut som ett slaget lag. Men i början av tredje perioden gjorde Huddinge först två mål inom 10 sekunder, och två minuter senare kvitterade man till 6-6. Balrog såg mest förvånade ut men trodde nog att allt nog skulle ordna sig ändå. Men Huddinge är ett riktigt fightergäng och kämpade furiöst resten av matchen. Matchen slutade 7-7.

Några andra iakttagelser: Ranja Varli och Helga Karlsson hade en intressant match i matchen med många tuffa bataljer. Spännande att se när Ranja crosscheckar Helga ur en skärmytsling med annan Huddingespelare. Systerkampen mellan Tjusberg och Tjusberg var också intressant. Storasyster var för övrigt Balrogs bästa back, precis som alla andra gånger jag sett Balrog spela de senaste två åren. Kul att också se vinnarskallen i Hermine Dahlerus. Ärligt talat var jag lite besviken på hennnes insatser i en del matcher jag såg i fjol. Men både i dag och i matchen mot oss senast så var hon bitvis fantastiskt duktig.

Också värt att nämnas var det förträffliga domarparet Kirch/Korpi som var föredömliga. Eller egentligen - de gjorde sitt jobb, och gjorde det bra.

Bara för att ansluta tilll rubriken. Jag tror att Balrog är nervösa för den lokala konkurrensen. Med all rätt. I dag fick jag två nya övergångspapper i min hand. Två 15-åriga tjejer från Balrog som hellre åker till Täby och spelar innebandy med vårt duktiga F93-lag. Hmm, hur står det till i Botkyrka egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0