Nybliven ordförande

Jag har varit aktiv ledare i Täby IS innebandy i ca 8 år. Det började med att stora S började spela, 9 år gammal. Jag var med på de flesta träningarna och det kliade rejält i fingrarna ganska snabbt. Efter ett tag hoppade en av tränarna av och det uppstod "a window of opportunity" och ganska snart stod jag där på golvet. Ett beslut som jag aldrig ångrat. Jag tränade vårt F90-lag i 4-5 år med många helt underbara minnen.

Jag blev ganska snabbt engegerad i föreningslivet också, något jag absolut inte hade tänkt mig, men det blev helt enkelt omöjligt att låta bli. Efter ett antal olika roller så blev jag nu då ordförande. Jag har varit tillfrågad ett antal gånger tidigare men det har aldrig lockat mig. Visserligen är jag "bara " tillförordnad ordförande eftersom jag inte blivit vald vid ett ordinarie årsmöte utan istället efterträtt den avgåede i min roll som vice ordförande, men ändå.

Hur det ser ut efter nästa årsmöte till våren det återstår att se. I vilket fall som helst så känns det bättre och bättre och det är inte omöjligt att jag kandiderar till rollen framöver också, något som jag absolut inte hade i tankarna när jag tillträde för en månad sedan.

Att jag dessutom är tränare för lilla C 8 år, sedan två år känns ganska naturligt. Det hade varit fullständigt omöjligt att stå bredvid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0