Det är mycket nu...

Mycket på jobbet och mycket med innebandyn. Då hinner jag inte blogga lika frekvent. Har egentligen en hel del i huvudet.

Först...

Hur kan Engelholm i helgens viktiga match mot Rönnby enbart ställa 14 spelare på banan? Inför säsongen värvade man flest av alla och gjorde en nysatsning. Visst, man har säker haft skador och andra naturliga frånfall, men man har också ett seniorlag till i föreningen genom Engelholm Ungdom. Att så här i slutspurten endast mäkta med att ställa 14 spelare på banan känns inte seriöst. Det är något som inte står rätt till i Nordvästra Skåne.

Hur kan Rönnby i sin Göteborg/Engelholm turné enbart ta med sig 13 spelare? Under säsong har man varvat matcherna genom att till och från bänka förstakedjan för att spara dem "pga av det hårda programmet". Flera gånger har det resulterat i ras under de perioder som de bänkats. Nu senast mot Endre förra helgen. Jag vet inte orsaken till denna spelarbrist, men det är en tydlig signal om att allt inte står rätt till.

Ytterligare ett lag har likartade problem, nämligen Falun. Nu senast tackade Sara Kristofersson nej till landslagsspel för att hon är sliten och vill satsa på laget och slutspel. Även Falun har spelat otroligt ojämnt över säsongen och varvar strålande spel med väldigt mediokra tillställningar.

I mina ögon har alla dessa tre föreningar någon form av problem, men jag vet inte vad. Och jag tror nog att jag avstår från vidare spekulationer...

Sedan...

Satte Ö-vik sin sista potatis när man förlorade mot Karlstad i helgen? Dubbla förluster mot Värmlänningarna har man inte råd med om man ska till slutspel. Jag tror att de är borta.

Fortsätter Dalens förlusttrend... då är de inte med i slutspelet heller. Undrar vem IKSU ska välja då?

Tog KAIS Mora och Endre sista halmstrået? Håller Huddinge? Håller vi? Ha, ha, att spekulera kring slutspelskandidaterna är roligt och äntligen är det lite drag och spänning i Elitserien.

Och mera...

Regionslutspelet i helgen (Östra gruppen) för DJSM ser ut att bli en farsartad historia. Sex lag ska göra upp om en mycket attraktiv plats på Innebandyfesten:
Täby IS - spelar dubbla Elitseriematcher lördag + söndag mot Pixbo och Engelholm. Prioriteringen är solklar för vår del. Elitserien går först.
Huddinge IK - spelar också dubbla Elitseriematcher. Jag tror att deras prioritering också är enkel.
Hammarby - Juniorerna är numera samma som damlaget och de har också en seriematch på söndag som krockar. Spelas samtidigt som en eventuellt semifinal på söndag.
Täby FC - Samma visa där; juniorer = damlag, men de har kunnat flytta sina matcher i Damserien (Div 2 Stockholm) och kan sätta bästa lag på plan.
Hässelby - Precis samma som Täby FC. Har flyttat matcher för att kunna prioritera JSM.
Telge SIBF - Juniorer är delvis samma som damlag och de har match på lördag. De flyttade (Telge är arrangör) gruppspelsmatchen mot oss till fredag kväll allt för att kunna ställa det bästa laget på plan i alla matcherna.

Summa sumarum, de tre lag som jag betraktar som starkast: Huddinge IK, Hammarby och vi själva kan inte ställa upp med bästa manskap. Fältet är fritt för Hässelby, Täby FC och Telge som har kunnat flyttat runt sina matcher och som ställer upp med sina bästa lag. Vi har gnällt tidigare år på att Innebandyfesten har krockat med förbundsserierna, nu fick vi som vi ville att Innebandyfesten inte krockar längre. Istället fick vi en värre krock än någonsin under regionslutspelet. Nåja, det känns svårt att klaga. Jag vet att helgerna inte räcker till för hela programmet. Bitter? Nej, inte alls. Låt oss spela om det först, så kan jag eventuellt få vara bitter efteråt istället...

Ännu lite till...

Susanne och jag såg andra halvan av CTFC och Jönköping idag. Starkt av CTFC att vinna när man inte spelar på topp. Saknade Danne idag. Stackars Jönköping var nästan förtvivlade efter slutsignalen. De kämpade och slet matchen igenom och hade slutligen öppet mål med 10 sekunder kvar - och missade. Är man ett lag i motgång så är man.

Och slutligen...

Det händer mycket intressant nu på innebandyfronten. Låt mig få återkomma...

Höll på att glömma...

Vi vann över Hammarby i DM i går och spelar final mot Balrog inom kort. Ärligt talat en ganska medioker historia, men kul att de unga tar chansen när de får den. Jag tänker självklart på Sofie Eklöw 16 år som helt klart är ett framtidsnamn att lägga på minnet.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Har hänvisat en av mina läsare hit, märkligt att kommentera andras bloggar hos mig. Det är andra gången på en vecka tror jag... Tycker ditt inlägg faller under facken "intressant läsning" inte sågning... just så you no.

2009-01-29 @ 12:30:42
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Göran Svegeboe

Hej Ingrid



Jag förstår inte riktigt vad som menas. Så jag avstår från att kommentera "Emma" från din blogg. Hon är välkommen hit så ska jag svara på hennes funderingar. Hon skulle för övrigt läst vad jag skrev först innan jag besinnade mig och redigerade ner texten lite.

2009-01-29 @ 23:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0