Viktiga matcher för strecklagen

Vi spelar två sex-poängsmatcher och har definitivt inte råd att förlora. Om vi ska hålla undan för de andra nedanför bör vi ta minst fyra poäng. Personligen tror jag att vi får det lättare mot Dalen än mot KAIS Mora. Vi kommer säkert att äga boll mycket mot Dalen och kan vi bara vårda uppspelen och vara diciplinerade i hemjobbet när spelvändningarna kommer så ska vi ha en bra chans. Mål framåt gör vi alltid.

Mot KAIS Mora blir det en viljekamp och jag tror att vi är tillräckligt taggade för att kämpa ner dem denna gången också. Sista vände vi i slutminuterna och vann sedan i sudden. Båda matcherna handlar till stor del om inställning, både från oss och motståndarna.

Tjejerna tränade i går vilket är ovanligt för att vara fredag. Stora S hade ett antal feta bollmärken på benen med sig hem så ni kan nog gissa vad de tränade. Gott om gubbar på läktaren också. Alltid kul. Thomas Ericsson stannade till i Stockholm sedan Stadslagshelgen i Linköping och då blir det alltid en massa kul innebandysnack (som om vi gubbar någonsin pratar annat än innebandy...). Sandra Linder pryder matchaffichen inför Dalenmatchen, såklart, och är frisk och klar för match. Vi är ovanligt skade- och sjukfria om jag ska ge en sista rapport från laget..

Det är lite av en ödeshelg för Endre också. Man kan bara inte tappa mot både Falun och Karlstad, då hämtar man sig aldrig. Däremot tror jag att det är två mycket svåra matcher trots hemmaplan. Falun är i kanonform och kan de bara spara på krafterna i lördagsmötet mot Balrog så får Endre det tufft. Men med tanke på Faluns jämnhet (OBS ironi) så kan de lika gärna förlora klart i båda matcherna. Även för Karlstad är det viktigt att vinna om man ska ha en realistisk chans att nå slutspel, och för all del för att slippa kvalet neråt i vår.

Pixbo har chansen att klättra över slutspelstrecket för första gången. Vem trodde det när serien började? Jag tror inte att de går på en mina mot Engelholm en gång till.

RIG vann i går och jag tippade rätt för en gångs skull.

Härligt att vi är igång igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0