Dags att köra igång igen

På begäran av Cecilia så drar jag igång bloggen igen.

Jag kommer att ändra lite sedan sist. Inte bara innebandy, utan en hel del löpning och träning också. Och kring innebandy kommer jag att täcka både Täby IS Flickor 00 och lite allmänt i övrigt. Kan väl börja med att släppa den senaste nyheten från Täby IS innebandy. Man plockar tillbaks Daniel Holm som sportchef och konsulent på kansliet. Anställer formellt Thomas Davies som, utöver tränarrollen, konsulent på kansliet. Slutligen anställs också min egen Sandra på halvtid på kansliet. Familjen Svegeboe blir de inte av med så lätt. Ha, ha.

Dagen träningspass blev en runda runt Mörtsjön. Jag startar hemifrån med ca 1.25 km snabb promenad som uppvärmning. Sedan knappt 6 km runt sjön och tillbaka. Delvis asfalt och delvis skogsrunda. Elljusspåret kring Mörtsjön är 2,5 km. Högt tempo från start, som vanligt när kroppen får bestämma, med under 5 min/km första halvan. Jag tappade lite till drygt 5.10 tempo men orkade hela vägen. Ett snitt på 5,07 min/km är jag riktigt nöjd med. Imorgon hade jag tänkt ett tempolopp i Ensta på 5 km, och sedan lite backträning. Mycket siffror? Ja, jag älskar siffror!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ja!!! nu börjar du igen! : D

2011-06-03 @ 19:37:46
URL: http://jack-sparrow.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0