En katastrofal dag

Ja, då menar jag inte någon på innebandyfronten eller så, utan snarare mitt eget tillstånd. Efter lite halsont i veckan - nonchalerades givetvis - så satte sig allt på stämbanden. Under hela gårdagen kunde jag i princip inte prata alls. Fick ställa in viktiga kundmöten på jobbet, ställde in en telefonkonferens, men försökte genomför en annan. Med hjälp av en kollega som jag chattade med parallellt hela tiden. Inte så effektivt kan jag säga. Nu på lördag morgon så är det inte ett dugg bättre så det blir nog till att hålla käften hela dagen.

Ö-vik slog Dalen och det var väl ingen överaskning. Alla slår alla och det är extremt jämnt om slutspelsplatserna. De enda om kan känna sig helt säkra är nog Balrog, Rönnby och IKSU. Därefter har vi 8 lag som alla anser att de ska spela slutspel, men det finns bara 5 platser.

Dagens match mot KAIS Mora är självklart en mycket viktig match. Och en mycket svår match. Efter att KAIS harvat runt och spelat medioker innebandy i ett antal omgångar så blixtrade de till och slog Dalen med 12-2. Självförtoendet på topp kan man tänka. Vår egen form är jag inte helt säker på. Vi blandar och ger men självklart ska vi ändå slå KAIS Mora. Men det blir inte lätt. Laget är på väg att samlas i skrivande stund och lämnar Tibble i buss om ca 30 min. Tidigare tänkte jag nog följa med på matchen, men verkligheten kom ifatt och tiden räcker helt enkelt inte till.

Får se om jag orkar med ett inlägg om SEI senare idag. Lite kluven där. Kanske för känsligt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0