Förväntansfullt inför Derbyt

LIte stressigt med kvällsmatcher ibland. Susanne jobbar kväll. Lilla J har simskola och Lilla C vill hänga på och bara leka i Tibblebadet. Kanske en kompis följer med också. Men vi ska nog hinna med allt ändå!

I dag var jag på behandling hos min favoritnaprapat Malin. Hennes behandlingar är alltid plågsamma historier men det finns ingen som kan få igång min kropp lika effektivt. Mina problem med vaderna satt i ländryggen! Efter lite tryck och drag så att det knakade när kotor och leder hoppade rätt så försvann smärtan i vaderna nästan helt. Det är magiskt. Nu känner jag mig redo för joggingrundorna igen, om det bara slutade regna.

Om man vill hetsa lite inför kvällens match så kan man alltid skriva:

"Det är mycket snack om Huddinge nu, men jag är inte imponerad. De överraskade i början av serien men sedan kom verkligheten ikapp och de har bara tagit 1 poäng på de senaste fyra matcherna. I matchen mot Balrog knep de en poäng, men enbart tack vara mycket vilja och nonchalans av Balrog. Spelmässigt ligger de långt efter oss. Vår trupp är både bredare och har bättre spetskompetens. De ligger inte på slutspelsplats längre och jag tror inte att de kommer tillbaka dit. Nej, de får nog vackert ligga kvar på tredje plats i Stockholm en lång tid framöver."

Men det är kanske onödigt att stressa upp laget och ge Huddinge extra tändvätska. Eller så är det bara kul att skapa lite extra nerv i matchen, och vem vet - kanske skulle vi locka en och annan intresserad till läktaren. I fjol hetsade Pixbo och IKSU varandra en del inför matcherna. Allting noga planerat och med ömsesidiga förvarningar innan. Ska man hetsa ska man göra det juste var melodin. Jag har egentligen inget emot Huddinge. De gör ett seriöst och bra jobb med sin förening och kan säkert etablera som ett stabilt elitserielag. Men det är klart av vi vinner ikväll. Allt annat skulle förvåna mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0