Halsning fran Malta

Sydeuropa moter Nordafrika moter Mellanostern, med starka Brittiska influenser - det ar val det som kallas cross-over kan tankas. Malta ar ett intressant stalle som jag garna besoker igen. I dag badade jag i Medelhavet, helt undebart.

Men snabbt over till helgens innebandy. Pa flygplatsen i Malta traffade vi otroligt nog ett annat foraldrarpar som givetvis ocksa redan visste att vi vunnit med 7-2 (tack for alla SMS). Vi var lika nojda alla fyra, och ocksa lite overaskade over de stora siffrorna. Om det ar vi som ar battre eller Endre som tappat ar jag inte riktigt saker pa men fortsatter vi sa har sa kanns slutspel som valdigt realistiskt. Och Sara Bergstrom fortsatter att klattra i poangligan. Ar nagon forvanad? Inte jag. Oops, laste just i Endrebloggen. Vilka positiva ord fran Mika P! Alltid kul nar lag kan ge cred at sina motstandare. Alltfor ovanligt tycker jag. All heder at Endre.

Vi reflekterade ocksa kort over Balrogmatchen och konstaterade att det ocksa var en val genomford match rent taktiskt. Joda, vara tranare ar inte bara snygga och trevliga, de ar smarta ocksa.

Att Engelholm skulle sla Huddinge pa bortaplan hade jag aldrig trott. Fyra raka forluster maste kannas tungt for Huddinge som nog trodde att Elitserien inte var sa markvadigt anda. Kanske smekmanaden ar over nu? I nasta match moter de Balrog och det ar kanske den viktigaste matchen av alla for Huddinge. Dags att bekanna farg pa allvar kanske? Och Engelholm kanske inte blir den strykpojke jag anat. Sa mycket battre! Skane behover ett lag i Elitserien, om den landsandan ska fa skjuts pa riktigt med sin daminnebandy!

Ar Susanna Tuominen sa viktig for Ronnby? Det rackte tydligen for att de skulle tappa sina forsta poang i ar. Synd, jag hade hoppats att vi skulle fa den aran nar vi moter Ronnby hemma den 28 november. Den konstiga matchen mellan Ronnby och Engelholm dagen innan hade tydligen sin forklaring. Ronnby vilade forstakedjan. Men nar de val kom in i tredje sa vande de matchen och vann perioden med 8-3! Forstakedjan gjorde alla malen och 6 poang kom fran Susanna Tuominen. Helt otroligt arligt talat.

Pixbo tog sex fina poang i helgen och har kanske borjat sin klattring mot den forvantade toppen. Hmm, vi far val se hur det blir med den saken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0