Appropå VM

I går såg jag min första match i VM och man slås över vilken suverän insats TV4 har gjort med TV-sändningarna här hemma. Det var alldeles för mycket reklam, både på plan och på sarger och kameramännen hann inte med alls. Var det någon som såg hur sista målet egentligen gick till? Tyvärr blir det nog ingen stor propaganda för innebandyn. En dålig TV-produktion och ganska tillknäppt spel som troligen inte frälste några nya innebandysjälar.

Det bästa för innebandyn är att Sverige inte vinner, men när man väl sitter där och tittar så hejar man självklart på Sverige ändå. Lycka till i finalen!

I dag hade vi julavsutning för småtjejerna. Lite blandade matcher med både föräldrar och syskon. Vi har en riktigt bra föräldragrupp på gång och det känns bra för framtiden. 

Våra stora änglar börjar spela nu! och jag känner mig för ovanlighetens skull lite nervös. Jag som brukar vara lugn som en filbunke och självsäker på vinst. 

Jag noterade att TFC:s herrar förlorade i Div 2 går, trots en kedja Elitspelare. Men som sagt, det är inte så lätt att gå ner ett par divisioner och briljera.

Div 1 Östra har blivit ett totalt getingbo. Mitt tips om att Råsunda vinner kvarstår, men det blir nog jämnt in på mållinjen. Och Hammarby förlorade igen. Deras juniorer leder junior Div 1 i stor stil och det motsvarar hög Div 2 klass. TFC spelar t.ex. i Div 2 och ligger i topp, men spelar med samma lag i juniorserien där man förlorar mot Hammarby. Jag undrar hur det skulle gå ifall Hammarbys seniorer mötte sina egna juniorer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0