CTFC lekte med Mullsjö

Så blev det lite innebandy ändå så här mitt i helgerna. Jag missade knappt halva matchen av CTFC och Mullsjö, men jag kom lagom till 2-0 målet. Efter 3-0 började folk mumla om vad som hände tidigare i höstas. I samma läge så tappade man hela sin ledning och matchen slutade 3-3. I dag var det en helt annan femma och CTFC lekte hem segern. Matchen slutade 8-3, men det kunde lika gärna blivit 14-8, Ramsin gjorde den ena omöjliga räddningen efter den andra och Mullsjö radade upp sumpade målchanser där man inte ens träffade mål i öppna lägen. Lite sargat självförtroende kändes det som.

Fredrik Holtz var förresten helt fantastiskt bra. Ett underbart spelsinne och en riktigt vinnarskalle. Jag kunde också se var alla hans utvisningsminuter kommit från. Inga tillfälligheter precis. Han lär inte stanna kvar hemma i Västergötland till nästa säsong. Låt mig gissa att CTFC är en het kandidat att ta hand om och vidareförädla hans talang. Detta är absolut inget inside Täby-tips men hans tjurskallighet skulle passa otroligt bra i CTFC och de lär väl kunna välja och vraka framöver. Vem vill inte spela i Sveriges mest sevärda och roligaste lag, liksom. Ärligt talat kan jag inte vem som kan stoppa dem från en SM-final senare i vår. Möjligtvis dem själva, men jag tror inte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0