Match mot Rönnby i dag

Först vill jag bara kort reflektera över mitt nostaligiinlägg i går. Det var fantastiskt kul att skriva och alla möjliga gamla minnen har bara fortsatt att poppa upp sedan dess. Första flickvännen Anna, kompisarna Rickard, Anders och alla de andra, värdelösa klassfröken Gertrud, familjen, min första fotbollstränare Stefan, osv, osv. Men jag ska inte svämma över bloggen med en massa gammal nostalgi - jag lovar. Bara någon gång då och då.

Tillbaks till verkligheten. I fredags vann vi DM-semin för juniorer över Hammarby. Jag såg inte matchen men mina informatörer berättade att vi spelade bättre och att vinsten var rättvis. Så jag får väl lita på dem. Madeleine Jäderlund var en av de bästa på plan. Madde är en av "mina" gamla F90 spelare så det värmer lite extra innanför bröstkorgen. Final för tredje året i rad. Och den här gången är del väl dags för första vinsten.

I går vann KAIS Mora Daladerbyt, för första gången tror jag. Jag noterade att de låg under med 0-3 efter 10 min i första perioden, men som vanligt ska hela matchen spelas. Samtidigt vann Rönnby det andra derbyt. Det var först i tredje perioden som Rönnby kunde rycka och förhoppningsvis så var det en tuff match :-). Jag tvivlar starkt på att Västerås kan vända och ta sig ur sistsplatsen.

Vi fortsätter att förföljas av skador. Till alla de gamla så kan vi nu också lägga Amanda Dahlin som skadade handen i DM-matchen i fredags. Trist! Men trots allt har vi en full trupp med oss och det ska bli mycket intressant att se hur matchen gestaltar sig.

Jag följer med spelarbussen till matchen i dag, och har datorn med mig. Så det kanske t.o.m. kan bli ett blogginlägg under dagen, eller två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0