God morgon

Susanne väckte mig strax före sju med orden "kan du skjutsa mig till jobbet?". Javisst, jag uppskattar verkligen att du ställer just den frågan, mumlade jag lite yrvaket. Min familj behöver verkligen två bilar, men när båda två tar slut ungefär samtidigt så tar det ett tag innan man är tillbaka on track. Numera stoltserar vi med en nyinköpt Mazda 3 som enda bil. Och eftersom busstidtabellen inte är så snäll lördag morgon så självklart skjutsade jag henne, vi ställer alltid upp till 100% för varandra.

Timingen för att starta min blogg var ganska usel. Vi åker iväg på söndag på semester en vecka så jag får inledda med ett uppehåll. Jag missar vår hemmamatch mot Endre på söndag och såvitt jag kommer ihåg så det första gången jag missar en hemmmatch sedan jag började engegera mig i damlaget för några år sedan. Men det är lugnt, Mats och Håkan har full kontroll numera. Jag ska bara dumpa en massa prylar hos Mats idag sedan kan jag släppa det helt och hållet.

Sist vi mötte Endre hemma i Tibble vann vi en ganska intensiv och tuff tillställning, och jag var mer engagerad än vanligt. Det blir liksom den typen av matcher mot Endre. Stentufft spel från första nedsläpp och ett tonläge från deras ledare (läs Göran N) som piskar upp stämningen. Jag minns att vi blev högljutt utskällda i samband med matchstart av nämnda ledare eftersom han menade på att vi medvetet försenade matchstart och höll på med provocerande rutiner innan vi kom igång. Matchen startade 3 min efter utsatt tid och ingen, varken vi, motståndare eller domare, hade noterat detta faktum annars. Det satte liksom nivån på matchen direkt. Jag satt i seket, vilket jag egentligen inte vill och inte borde, och var definitivt mer "engagerad" än man ska vara. Efteråt ville jag ta i hand med några Endre-ledare på läktaren, men en av dem vägrade. Jag vet inte vem det var, och det spelar kanske inte så stor roll. Ja, ja, det är väl det som kallas för hatkärlek förmodar jag.

Det skulle vara otroligt intressant att se vad Mika Packalen gjort med laget. Ett riktigt tungt tränarnamn i en trupp som jag personligen inte skulle beskriva som den mest skolade rent innebandymässigt. Jag tror på vinst för Angels förstås, jag är alltid optimist inför våra matcher. Jättesynd att Erika inte kan vara med. En nyuppflyttad spelare som verkligen visat att hon vill vara med och hade just krigat till sig en ordinarie plats när hon blev sjuk. När hon väl kommer igång igen tror jag att hon kan bli väldigt nyttig för oss. Innan säsongen är slut tror jag på många poäng från hennes sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0