Nu drar det snart igång igen

Nästa helg har vi två otroligt viktiga matcher. Först mot Dalen på lördag och sedan KAIS Mora på söndag. Båda hemma på parketten i Tibblehallen. Vi krigar om en slutspelsplats och då måste vi vinna mot våra värsta konkurrenter. I fjol tog vi bara ett poäng i fyra möten mot båda dessa lag.

Sist vi mötte Dalen så hade de assisterande tränarna nyss hoppat av och jag hoppades lite egoistiskt på turbulens i truppen. Inför den här matchen så är det virvelvindar igen i Dalen då Örjan Lindberg inte fått förnyat kontrakt. Han spred väl inte precis några solskensvibbar efter sig i intervjun på innebandy.se - och de efterföljande kommentarerna vittnar om att de är starka känslor i svall. Själv har jag ingen som helst uppfattning i frågan och har heller inga fakta att luta mig mot. Tyvärr, för vår del, så tror jag att truppen sluter sig samman och är mer laddade än någonsin till helgen. Gittan som har gjort intervjun har tydligen en uppföljning på gång med Urban Karlsson. Jag ser fram emot den intervjun även om Urban brukar vara skicklig på att glida undan de flesta besvärligheter. Han har andats hetare luft än så här.

Vi har ett "miniläger" på Bosön i veckan som kommer och kommer att vara laddade till helgen. Musikdatorn har pajat men det är bara världsliga ting. LIte oklart med speaker också förresten.

Grattis Endre och Harald Hoffman till utmärkelsen som årets eldsjäl. Jag känner inte till Endre särskilt väl utanför innebandysargen men de flesta föreningar är mer eller mindre beroende av sina eldsjälar. Kul att det uppmärksammas. För mig var det ett helt nytt pris, eller har jag bara missat det tidigare?

Nere i Linköping pågår disktriktslags-SM för fullt för de yngre talangerna i innebandysverige. Förmodligen är RIG där på plats och delar ut lappar och "säljer" för fulla muggar.. Själv tänkte vi inte vara sämre den här gången och har lite scoutingfolk på plats. Men vi pratar nog med föreningarna först...

Kommentarer
Postat av: Gittan

Hej Göran!

Tyvärr har Dalen via Urban Karlsson och ordförande Levi avböjt att replikera Örjans uttalanden. De lägger locket på och hoppas att detta nu är över. Kan förstå det, kontraktet är uppsagt och mycket mer är det nog inte att säga.

Lycka till i helgen!

2009-01-07 @ 15:45:23
URL: http://gittang.blogg.se/
Postat av: Göran

Tack för uppdateringen Gittan.



Det finns egentligen ingen anledning för dem att kommentera mer. Fullt fokus på att avsluta säsongen på bästa sätt är säkert högsta prioritering. Jag hade säkert gjort likadant i deras kläder.



Men vi ska göra livet surt för dem på lördag :-)

2009-01-08 @ 17:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0