Landslaget borde möta Caperio/Täby istället

I dag var det förnedringsinnebandy i Tibblehallen. Sällan har väl Pixbo blivit så avklädda som när CTFC hade ren och skär lekstuga. Det var visst en del spelare sjuka i bortalaget, speciellt saknade jag Fisken (Henrik Qvist) men i dag hade nog inte ens hans vinnarskalle haft någon betydelse. Kimmo Eskelinen tycker att landslaget skulle spela träningsmatcher mot landslaget #2, precis som handbollslandslaget gjorde nyligen. Det är visserligen bättre än att spela mot Docushop.se, men jag har en bättre idé. Låt landslaget möta CTFC istället. Det är inte så många av CTFC´s spelare som platsar i landslaget, så de kan väl spela för CTFC i den matchen. Det hade blivit en sevärd tillställning och jag hade utan vidare varit beredd att sätta en slant på CTFC. De är glödheta för tillfälllet! Hur var det med Danne Bron Sundbom idag? Ja, han gjorde ett klassmål via köksvägen, men i övrigt var han iskall. Men det spelade ingen roll.

En lagdel som är lite underskattad i CTFC är försvaret och idag tyckte jag speciellt att två spelare var sanslöst bra. Jörgen Söderberg och Thomas Ahlm. De förlorade knappt en närkamp och stod för många sköna uppspel. De var nästan felfria i passningsspelet. Det starka förvaret är en underskattad del i framgången för årets upplaga av CTFC.

Med lite distans till våra vinster mot Dalen och KAIS Mora i helgen så känns det fortfarande fantastiskt bra. Det är just de här matcherna vi förlorade i fjol. Jämna matcher mot de andra strecklagen. Mycket diciplin, kombinerat med stark vilja och individuella prestationer gjorde oss till vinnare i helgen. Nu ligger vi på fast mark över slutspelstrecket, men med lite fler matcher spelade än de andra lagen i den haltande tabellen. De kommande tre veckorna har vi bara en match, mot Balrog borta den 21 januari. Så vi får väl se vad som händer när de andra har chansen att hinna ikapp. Vi måste fortsätta vara ödmjuka. Det är långt ifrån klart med slutspel och många viktiga matcher återstår, men så här bra har det inte känts på länge.

På tisdag spelar vi för tredje året i sträck final i junior-DM. Jag vet inte vilka damspelare som är med, men några blir det säkert. Kanske stora S?

På onsdag har vi ett viktigt styrelsemöte då vi ska ägna hela mötet åt vår policy. Den behöver uppdateras och för en förening som Täby IS, som har ambitionen att vara just en Förening och inte en paraplyorganisation åt ett antal olika lag, så är det otroligt viktigt att ha en bra och tydlig policy. Jag ser fram emot diskussionerna.

Vilken innebandyfest det blev i Tibblehallen i helgen. Jag vill passa på att tacka Susanne för att hon ställer upp. Efter vår egen match mot KAIS Mora så sa hon: "om vi skyndar oss hem så hinner vi äta innan CTFC spelar, för du vill väl se den matchen också?"  Det är annars inte helt självklart att lägga så mycket helgtid på innebandyn. Jag var inte alls säker på ifall jag skulle gå och det kändes inte helt "politiskt korrekt". Tack Susanne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0