Sitter och filosoferar på läktaren i Tibble CC

Ja, vad ska man annars göra en måndagkväll? Damjuniorerna fick ta över damlagets träningstid. Damerna behövde en vilodag och juniorerna behövde en träning inför DM-finalen i morgon. Eftersom Stora S ska spela i morgon så skjutsade jag henne till träningen. Egentligen är det emot kommunens regelverk att byta tider så här. Icke använda tider ska återlämnas, men praxis är något helt annat och det är för övrigt helt OK med oss som huserar på CC.

Jag läste på Ingrids blogg att hon trodde att jag hade något otalt med KAIS Moras ledare. Nej inte alls. Däremot tillhör KAIS Mora ett av de lagen som ibland uttrycker en ganska onyanserad bild av sina egna matcher. De är inte ensamma om den egenskapen och det är inget brottsligt i det. Det finns några andra syndare också. Bl.a Endre och Pixbo. Lustigt nog tyckte Ingrid att Johan i Endre skrev grymma texter. Han är väl en av de största syndarna av alla och definitivt en av anledningarna till att Endre inte är så populära i alla läger.
 
Å andra sidan så kan man vända på hela resonemanget. Jag är en stor fan av Ehsan och hans blogg och stöter på honom varje vecka här i Tibble. Man kan tycka mycket om hans blogg, men särskilt nyanserad är den inte. Själv vill jag utnämna honom till Poeten i Täby. Han "mustiga" språk och sågningar håller världsklass. Det finns ingen annan blogg som jag garvar åt så mycket som Ehsan. Läs bara hans inlägg om CTFC-matchen i går. Vad andra utanför Norra Stockholm tycker om hans bloggtexter kan man bara fantisera om.

Allt ligger väl i betraktarens ögon. Och ärigt talat är det bara kul när någon vågar sticka ut. Personligen hade jag gärna sett att vi själva var betydligt kaxigare men jag känner inte riktigt att jag får de andra med mig. Och när man är kaxig själv så får man räkna med samma behandling tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

du hittade mitt inlägg... tack för kommentaren.

Angående Johan... är du säker på att vi pratar om samma kille?

Gillar åxå Ehsan för det mesta ler, läser där till och från.

Grattis ni som tränar i Tibble, i helgen tog ni 9 poäng...

2009-01-12 @ 22:58:16
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: SuperSoLäraren

En sågning kommer garanterat av denna sk lista wait and see, jag borde vara given här.... :)

2009-01-13 @ 20:27:25
Postat av: Göran Svegeboe

Hej Ingrid

Tack för påhälsningen. Den Johan jag menar är han som brukar skriva deras matchreferat. Jag känner inte honom och vet inte mer än så. Jag tror jag nöjer mig med den kommentaren, annars får jag nog gnällstämpel på mig snart.



Hej Stefan

Eh, vilken lista menar du? Listan över onyanserade skribenter, eller? Jo, du skulle nog också platsa där. Ha, ha.

2009-01-13 @ 21:21:21
Postat av: Bortalag

Ja, Endre-Johans referat är inte seriösa att ha på en officiell hemsida sådär. Skulle möjligen kunna vara i en blogg eller som matchkrönika med egna åsikter och reflektioner om matchen.

2009-01-17 @ 19:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0