Torsk mot Balrog

Det är väl inte så mycket att säga om det. Vi gör en bra match men speciellt Balrogs förstalina är helt grym. Trots att alla spelare är väl samlade och tar bra position så har de (speciellt Minne) en förmåga att hålla i bollen en liten, liten stund extra och helt plötsligt så är alla markeringar borta. Det såg retfullt enkelt ut flera gånger.

Matchen var i publikens smak. Många chanser år båda hållen och bitvis underhållande spel. Men periodvis lite avslaget också. Ingen riktig derbystämning. Utom i slutet när de nyblivna landslagsspelarna Sara Bergström och Erika Tjusberg krockade och låg kvar på golvet ganska länge. Usch det såg inte bra ut från läktarhåll men båda reste sig så småningom. Fullt liv på bänken och Balrogs tränare skrek högst.

Vi har åtminstone en bra förmåga att göra mål mot Balrog. 14 mål i serien så här lång har nog ingen annan mäktat med. Deras backlinje är stabil. Matilda Holmbom har hittat hem till backplats och spelade klart bättre än i början av serien. Jag förstår precis varför forwards inte gillar att möta henne. Ha, ha jag var nog likadan när jag var aktiv en gång i tiden.

Det blev både städning, undanplockning, barntröstning och jobb efter matchen. Därav det sena inlägget. God Natt!

Kommentarer
Postat av: Gittan

Hej Göran!

Behöver prata med dig, har du lust att maila ditt telenummer till mig?

Undrar

Gittan Ahonen Gunnarzon

2009-01-26 @ 15:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0